Programovanie má dôležité postavenie v oblasti informatiky a vzdelávaní vôbec, pretože podobne ako matematika, rozvíja myslenie žiakov, ich schopnosť analyzovať a syntetizovať, zovšeobecňovať, hľadať vhodné stratégie riešenia problémov, presne a jasne formulovať a orientovať ich do praxe.
Predmet tvorivá informatika s Baltíkom na primárnom stupni vzdelávania je zameraný k príprave presného a jasného vyjadrovania myšlienok, ich využitia pri popise činnosti. Jeho poslaním je tvorivo a hravou formou priblížiť žiakom zložité systémy, komunikačné technológie a ich prepojenie s každodenným životom, rozvíjať ich po stránke kreativity, logického myslenia, komunikatívnosti, tímovej spolupráce, schopnosti prepájať vedomosti získané v rôznych predmetoch a z rôznych zdrojov, viesť k samostatnosti a schopnosti samovzdelávania. Podstatou je sprostredkovať žiakom zážitok z tvorby a uplatnenia vlastnej fantázie v nestresujúcom prostredí tak, aby v maximálnej miere rozvíjali svoje schopnosti, pochopili podstatu práce s počítačom, jeho využitie v každodennom živote, zvládli prezentovanie svojej práce.
Súťaž v programovaní - Baltík
- súťažné úlohy je potrebné programovať v režime Programovať
- na nácvik doma postačí Demo verzia, ktorá umožní všetky úkony okrem ukladania
- Najnovšiu verziu program Baltik 3 SGP Baltík 3.0.71 SK (slovenská verzia - ZIP 5,7 MB, 26.9.2013) nájdete na adrese: https://www.sgp.cz/cz/Download_B3.asp
- Námety na nácvik pre žiakov 1. - 4. ročníka - 1.úloha, 2.úloha, 3.úloha, 4.úloha, 5.úloha
- Súťažné úlohy z predchádzajúcich rokov - 1.úloha, 2.úloha, 3.úloha, 4.úloha, 5.úloha
|
|
|
|
1. ročník
- program v Baltíkovi - VpravoVlavo.bpr
- Na návšteve v Baltíkovej škole
- vkladanie a prenos predmetu
- program v Baltíkovi - matematika.bpr